Nultá pozice na Google (SEO)

Co znamená pojem "nultá pozice"?

Před více než 3 lety zavedl Google v rámci SEO a organického vyhledávání něco čemu se říká „Nultá pozice“ nebo také „Vybraný úryvek“ (Featured snippet). Jedná se o přesnou odpověď na vyhledávací dotaz, který někdo zadá do vyhledávání na Google. Tento vyhledávací dotaz musí mít tvar otázky.

Pokud Google zjistí, že zadaný vyhledávací dotaz je otázka, začne na něj hledat mezi zaindexovanými stránkami odpověď a tu s nejlepším hodnocením zobrazí na nulté pozici. Pokud odpověď v požadovaném tvaru nenajde, nultá pozice se nezobrazí.

Google neustále algoritmus pro hledání nejlepší odpovědi vylepšuje a proto se v poslední době často Nulté pozice mění. Přesné fungování však již tradičně není známo… Jisté však je to, že úryvek musí mít správný formát. Nejčastěji se v Nultých pozicích zobrazují úryvky v rozsahu 40 – 50 slov. Úryvek nemusí pocházet ze stránek, které se na klíčová slova zobrazují na první stránce výsledků vyhledávání. Existují případy, kdy se Vybraný úryvek zobrazí ze stránky, která se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje podstatně dále. To znamená, že Google nevybírá tyto úryvky jen dle relevance klíčových slov a jejich shody.

Faktory, které jsou tedy s velkou pravděpodobností naprosto klíčové pro umístění úryvku na Nultou pozici, je Míra prokliku (CTR), Míra okamžitého opuštění stránky nebo Doba pobytu na stránce. Těmto údajům se říká „Metriky interakce“ (Engagement metrics) a pro úspěšné zobrazení úryvku na Nulté pozici je třeba mít tyto hodnoty velmi nadprůměrné.

S dalšími pojmy v oblasti SEO se můžete seznámit na školení SEO optimalizace.

Chcete-li pomoci s řešením online marketingu, rádi vám pomůžeme na individuální konzultaci.