Google RankBrain

Co znamená pojem Google RankBrain?

Jedná se o označení chytrého algoritmu pro zpřesnění výpisu výsledků vyhledávání od společnosti Google, který má schopnosti automaticky se učit z výsledků jednotlivých vyhledávání a od chování uživatelů, kteří dané vyhledávání provedli. Této schopnosti, kdy se software dokáže automaticky učit ze svého chování, se říká „Umělá inteligence“.

Celému vyhledávacímu algoritmu, který vypisuje jednotlivé výsledky vyhledávání, dal v roce 2013 Google jméno Hummingbird. RankBrain je jednou z jeho součástí, která se stará právě o výše zmíněné zpřesnění na základě uživatelského chování.

Hlavním cílem algoritmu RankBrain je zařazovat do výsledků vyhledávání i stránky, které nedosahují takové shody klíčových slov, ale v kontextu obsahují pro uživatele velmi relevantní informace a jsou pro ně přínosné. Takové stránky se snaží Google ve vyhledávání podporovat. Typickým příkladem je třeba skloňování slov, používání synonym, či souvisejících vyhledávacích dotazů.

Pokud to hodně zjednodušíme a pomineme další dílčí algoritmy Google, které zohledňují duplicitnost informací, jejich geografickou váhu a mnoho dalších aspektů, znamená to, že pokud výsledek vyhledávání, který Google zařadil na vzdálenější pozice, bude mít lepší Metriky interakce (Engagement metrics), v dalších vyhledáváních si svojí pozicí polepší.

S dalšími pojmy v oblasti SEO se můžete seznámit na školení SEO optimalizace.

Chcete-li pomoci s řešením online marketingu, rádi vám pomůžeme na individuální konzultaci.