Míra okamžitého opuštění (Bounce Rate)

Co znamená pojem "Míra okamžitého opuštění"?

Návštěvnost webových stránek a chování daných návštěvníků na webu jsou velmi důležité informace, které by nás z pohledu internetového marketingu velmi zajímají. Nástrojem pro měření návštěvnosti a vyhodnocování chování návštěvníků webových stránek je Google Analytics. Jedná se o službu, která nám kromě počtu příchozích návštěvníků dokáže sdělit i spousty dílčích informací a odhalit jejich chování. Některá čísla jsou však velmi často vnímána špatně, či minimálně nepřesně. Jedním z takových je Míra okamžitého opuštění.

Míra okamžitého opuštění (Bounce Rate) je číslo, které vyjadřuje počet lidí, kteří přišli na náš web a okamžitě odešli. Co je ale pro Google okamžité opuštění? 10 vteřin, 30, vteřin, minuta? Ani jedno… Google považuje za okamžité opuštění takové návštěvy, které na vstupní stránce neprovedou žádnou událost nebo nepokračují na další stránku vašeho webu. Může se tady stát, že návštěvník přijde na váš web, na vstupní stránce se dozví všechno potřebné a bez nutnosti kliknout dále odchází. I v takovém případě ho však Google Analytics zařadí do segmentu návštěvníků s okamžitým opuštěním.

Pokud je vstupní stránka návštěvy rozcestník na další stránky s informacemi (např. hlavní strana), pak můžeme s interpretací tohoto čísla souhlasit. Velmi často se však stává, že vstupní stránka je již tou cílovou, kam jsme chtěli uživatele dostat (např. článek) a pak se jedná o velice zavádějící údaj. Existuje naštěstí způsob jak hodnocení zpřesnit. Jak bylo zmíněno výše, návštěvník nesmí provést žádnou událost. Události (Events) je způsob, jakým Google Analytics dokáže měřit a zaznamenávat další důležité akce, třeba například uplynutí času. Pokud tedy na stránky, kde chceme definovat okamžité opuštění jak kliknutím, tak uplynutím jedné minuty, vložím následující javascript:

setTimeout("ga('send','event','Neokamžité opuštění','Na stránce více než 1 minutu')",60000);

Pokud návštěva trvá déle, po uplynutí 60 000 milisekund (1 minuty) se odešle do Google Analytics událost a daná návštěva již nebude započítaná do segmentu návštěv s okamžitým opuštěním a vy budete mít toto číslo již přesně pod kontrolou.

Více informací o vyhodnocování návštěvnosti webových stránek a chování návštěvníků se dozvíte na školení Google Analytics úvodGoogle Analytics pokročilý.

Chcete-li pomoci s nastavením Google Analytics a vyhodnocením návštěvnosti vašich webových stránek nebo eshopu, rádi vám pomůžeme na individuální konzultaci.