Long Tail

Online marketing - Long Tail

Co znamená pojem Long Tail?

Long tail nebo chceme-li „dlouhý ocas“ je pojem, se kterým v roce 2004 přišel Chris Anderson, šéfredaktor amerického časopisu Wired. Pojem Long Tail se používá v internetovém marketingu v oblasti PPC (prokliková reklama) i SEO (optimalizace pro vyhledávače). Jedná se o označení klíčového slova v podobě delšího slovního spojení, které je samo o sobě méně často vyhledávané, zároveň však zpravidla mnohem více relevantní než běžná obecná klíčová slova.


Paretovo pravidlo nebo též pravidlo 80/20 nám říká, že 20 % návštěvnosti webu z vyhledávačů generují velmi populární klíčová slova, ale zbylých 80 % návštěvnosti z vyhledávání tvoří velmi specifická slova a fráze s nízkou mírou popularity – jinak řečeno, Long taily.


Uvedeme si to názorně na příkladu…
Pro lokální minipivovar sídlící v okolí Kolína by optimalizace na slovíčko „PIVO“ byla velmi neefektivní. Toto slovo je v našich končinách samozřejmě velmi vyhledávané a je na něj obrovská konkurence. Navíc lidé, kteří toto slovní spojení vyhledají, budou velmi často pátrat po informacích, jak se pivo vyrábí, co obsahuje, budou hledat zmínky o jeho blahodárných účincích, či náměty, kam zajít na pivo v pátek večer. Jen málo z nich je pro nás opravdu relevantních. Pokud však provedeme optimalizaci na několik long tailů, jako například: pivo z Kolína, minipivovar Kolín, pivo z minipivovaru, dosáhneme daleko lepších výsledků.


V současné době je tedy optimalizace na Long tail velice důležitá. Long tailových slovních spojení je zpravidla možné vytvořit dostatečné množství a ve většině odvětví pak převyšují v celkovém součtu hledání obecná klíčová slova. Díky daleko přesnějšímu zacílení se navíc i zlepšuje následné chování návštěvníků na našich stránkách a samozřejmě v neposlední řadě přibývá konverzí.

Více informací o správném definovaní a použití Long Tail se dozvíte na školení Internetový marketing, PPC reklamaSEO optimalizace.

Pokud chcete pomoci se správným určením a použitím výrazů Long Tail pro vaše webové stránky nebo eshop, rádi vám pomůžeme na individuální konzultaci.